2. rész
IGAZLELKŰSÉG ÖVE: Ézsaiás 11, 5: "Derekának övedzője az igazság lesz, és veséinek övedzője a hűség."
Itt a hűség övedzőjét idézi Pál.
A kapcsolatokra gondolt Pál. Görögül: valóság öve, héberben eredetileg: hűség, őszinteség, egyenesség, nyíltság öve. A kapcsolataidban az őszinteség, a nyíltság, a hűség és az egyenesség domináljon.
Ha az embertársaiddal, testvéreiddel való kapcsolatban nem a haszon, kihasználás, érdek, taktika, ravaszság dominál, hanem őszinteség, egyenesség, bizalom, nyíltság, hűség van a kapcsolataidban, akkor nagymértékben kiszorítottad a démonoknak a játékát az életedből, mert a démonok nagyon szeretnek az emberek kapcsolataiba belemenni, azokban zűrzavarokat okozni.
Jobban meg lehet érteni az ellentétekből, hogy mit jelent a kapcsolatokban a kihasználás.
A kenyér- és halszaporítás utáni találkozáskor,
Kapernaumban Jézus megfeddte számon kérőit, amiért otthagyta őket a hegyen:
Isten megosztotta magát veletek, de te nem osztottátok meg magatokat Istennel, hanem csak azért vagytok benne ebben a kapcsolatban, mert a kapcsolatból hasznot akartok húzni, érdeketek fűződik ehhez a kapcsolathoz, taktikáztok.
Jézus azt akarta mondani, hogy nagyon fontos egy kapcsolatban, hogy az kétirányú legyen.
Ha egy ember az ő tehetségét, talentumait, javait kitárta feléd, és őszintén, érdek nélkül megosztotta az ő áldásait, javait feléd, és van egy nyíltság benne irányodban, akkor te ne taktikázzál felé, ne az érdek, a haszonlesés motiváljon.
Egy szóval, ne kihasználós ember legyél a világban, és ne kihasználós keresztény legyél az egyházban, hanem te is érdek és feltétel nélkül nyisd meg magadat.
Nyisd meg a talentumaidat, személyiségednek az értékeit a felé az ember felé, aki már a kapcsolatban megnyitotta magát irányodban. Ha ilyenek a kapcsolataid, akkor van rajtad az igazlelkűségnek az öve.
Ha a kapcsolataid romokban vannak, feszültek, és mindenhol romlás, bomlás van a kapcsolataidban, akkor nincs rajtad az igazlelkűség öve, minden reggel az imád csak egy szómágia, varázslás, semmi több, nincsen benne tartalom.
Ha azt akarod, hogy az imád ne szakadjon el a tartalomtól, akkor meg is kell azt csinálni, hogy a kapcsolataidból kiszoruljon a kihasználás, az érdek, az érdekből fakadó taktikázás, kombinálás, és legyenek számítástól mentesek a kapcsolataid.
Ha ezen elkezdesz dolgozni, és utána vallod meg imában, hogy felveszed az igazlelkűség övét, az őszinteség, nyíltság, egyenesség, bizalom, hűség övét, akkor a megvallásodban felszabadul egy teremtő erő és olyan védelem alá kerül az életed, hogy nem tud bohócot csinálni belőled egy démon, nem tud a megosztás, az ördög rosszindulata, rosszakarata kikészíteni téged.
Azért nagyon fontos ezt a ruhadarabot tartósan beépíteni az életünkbe, mert ha az ördög bemegy valakinek a kapcsolatába, és ott a bizalmat, nyíltságot, őszinteséget szétrombolja, és kialakul a kapcsolatban egy bizalmatlanság, akkor az 5-10 éves tudatos, céltudatos, kemény munkával lehet csak felszámolni, hogy abban a kapcsolatban újra megtelepedjen a bizalom, őszinteség, nyíltság.
Mert az ember fél, hogy esetleg kihasználják és behúzza a kéziféket.
Sokkal jobb, hogy ha te ezt megelőzöd. Ezért az igazlelkűség öve a kétirányú kölcsönösséget jelenti. Erről a szellemi fegyvernek az igazságáról szól a Filippi levél.
Pál nagyon szerette ezt a gyülekezetet, de kiderül, hogy a filippi testvéreknek pont ez volt a problémája, hogy a kapcsolatokban a karrierizmus, kihasználás, pozícióhajhászás, hivatalért való versengés, az irigység, vetélkedés, az érdek és a taktikázás ment be.
Pál ezeknek a kiszorításának az érdekében írta meg az egész levelet. Filippi 1, 15-17:
"Némelyek ugyan irigységből és vetélkedésből, mások azonban jóakarattal hirdetik a Krisztust.
Ezek szeretetből, tudva hogy az evangélium védelmére rendeltettem.
Amazok meg karrierizmusból hirdetik a Krisztust, nem szent módon, úgy gondolva, hogy gyötrelmet okoznak a fogságomban."
Tehát Pál azt gondolta, hogy vannak az ébredésben, akik nem jó motívumból hirdetik a Krisztust, és nem jó motívumokból vesznek részt az Isten szolgálatában, hanem az irigység, a rejtett motívumok, a vetélkedés van jelen, karrierizmusból hirdetik a Krisztust.
Karrierizmus: én legyek nagy, én legyek valaki, hogy önmagamat meghatározzam. Filippi 2, 3-4
"Semmit se tegyetek hivatalért való versengésből, pozícióhajhászásból hiú dicsőségért, hanem alázattal, egymást magatoknál különbnek tartsátok, és ne csak a magáéra legyen ki-ki tekintettel, hanem mindenki a máséra is."
Azt mondta Pál, hogy ha ezeket nem számolják fel, akkor az ördög szét fogja verni a kapcsolatokat és a gyülekezetet is. Pál ezután jó példákat sorol fel a Filippi levélben.
Első Jézus Krisztus - akinek mindene megvolt a Mennyben és semmi kedve nem volt onnan eljönni - azért, hogy engedelmeskedjen az Atyának, a mi érdekünkben, kiüresítette magát, emberi formát vett föl és eljött. Jézus nem saját magára nézett, nem a saját érdekei vezették, hanem le tudta tenni az életét az ügyért.
Pál körül egy ember volt Timóteus, akiben egyáltalán nem volt semmi individualizmus,
hogy önmagát valósítsa meg a szolgálatban, hanem teljesen le tudta tenni magát azért,
hogy Pál apostolon keresztül meg tudja csinálni Istennek az akaratát.
Azt cselekedte, amit Pál apostol mondott neki, pedig Timóteusnak apostoli ajándéka volt.
Ez az, amikor valaki nem a maga hasznát, pozícióját keresi, nem önmagát akarja megvalósítani,
hanem a Krisztusnak a hasznát keresi.
Ámen!
Flaisz Endre -
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése